BlackFriday: Hva skjer med nettsiden din, egentlig?


Publisert

BlackWeek og BlackFriday er godt i gang. Nettsidene optimaliseres for kraftig økning i trafikk og ikke minst høy omsetning for de som har nettbutikk. Hva skjer når nyhetsbrevene sendes ut, sammen med både push og SMS?

Det er krevende å være "rigget" for den kraftige trafikk-økningen vi ser i de siste ukene av året. Samtidig er verktøyene og tjenestene som hjelper deg med dette mer tilgjengelig enn noen gang. I forkant av høysesong legger Enfinity, sammen med kundene, en plan for å håndtere de situasjoner som potensielt kan oppstå. For når siten først går ned på grunn av trafikken kan det i mange tilfeller være for sent. Du bør ha tenkt igjennom de ulike senariene i forkant, og tatt i bruk de nødvendige verktøy og tjenester.

Vi benytter oss i stor grad av sky-teknologi for å ivareta optimaliseringer, ytelse og stabilitet. Kontinuerlig overvåking gir oss mulighet til å avverge mange situasjoner som kan gi problemer ved høy trafikk-belastning. Løsningene vi leverer kan skaleres opp og ned etter behov slik at vi kan levere topp ytelse innenfor et fornuftig kostnadsbilde.

Ved innledning til BlackFriday i år håndterte vi 340 request/anrop i sekundet, uten økt responstid. Det er vi godt fornøyd med!