Content is King


Publisert

Enfinity lever av å utvikle systemer som gjør at kundene våre kan skape innhold og engasjere på nett, enten som nettbutikk eller som innholdsleverandør.

Gode kundeforhold

Vi er stolte av å utvikle produkter sammen med kundene våre, og flesteparten av våre kunder velger å samarbeide med oss over lang tid. Morten Olsen fra More Publicity Group er intet unntak. Sammen med Morten har vi utviklet nettløsninger på vår plattform Plenum i over 10 år.

Konseptmakeren

Morten er en morsom kunde å jobbe med, en som holder oss på tåhev, og en av kundene våre som produserer mest innhold via sine nettsider. Dette har resultert i flere nettsider som både er visuelt appellerende, men også teknisk avanserte med utallige løsninger for dynamisk innholdspublisering.

Morten har gjennom årene gått fra magasin-produksjon til nettbasert innholdsproduksjon, og dette med stort hell. Han er flink til å både videreutvikle konseptene, men også holde på lesertall og annonsører over lang tid. En av måtene Morten har lykkes på er å gjenbruke teknologien vi lager i flere av hans konsepter. Dette gjøres i ulik grad, og ikke minst i forskjellige visuelle uttrykk. Det kan være visuelle løft på artikler, til mer bildemateriell og video-produksjon i artikler og rundt i rammeverket. Dette inkluderer også spesifisering og relasjonsbygging artikler seg imellom, samt på enkelte nettsider også utvidet innhold bak betalingsmur.

More Publicity Group

Fra den spede begynnelse med klokke og smykkemagasinet TheWatch til mange plattformer med ulike innhold: klassiskmusikk.com, randofolk.no, moremountain.no og nylig publiserte moreestate.no. Felles er at alle kjører Plenum CMS, og hvert og et nettsted inneholder hundrevis, og i noen tilfeller tusenvis av artikler med tilhørende bilde- og videomateriale som strekker seg mange, mange år tilbake.

Dynamikk er dynamitt!

Det som gjør nettsidene levende er selvfølgelig nytt innhold som skapes ukentlig, men også måten innholdet vises på. Det kan være bannere, videoer, bildegallerier og snarveier inn til kategorier. Innholdet dukker i visse tilfeller opp i tilfeldig rekkefølge og andre ganger i nøye utvalgt orden. Noen undersider har faste annonsører, således som enkelte plasser på forsiden er forbeholdt annonsører etter avtale.

Det linkes som nevnt tidligere til relaterte artikler, og kategorier viser ofte annet innhold når man har lest respektive artikkel ferdig. Dette er alle virkemåter som for leserne virker helt naturlig, og i dagens samfunn med evighets-scrolling på sosiale medier, så forventer de fleste å bli fôret med nytt innhold før de har rukket å fordøye nåværende. Morten gjør derfor lurt i å legge inn emneknagger og relasjoner som gjør at gammelt innhold noen ganger får nytt liv, men viktigst av alt; leserne får mer å lese, og annonsørene flere visninger – win win!

Integrasjoner og egenutviklede systemer

Sett bort i fra en enorm innholdspublisering som sysselsetter flere tekstforfattere, så er Morten også engasjert i å involvere sine kunder i egenpublisering. Dette kan være ambassadører, partnere og andre bedrifter som får egne områder på nettstedene for å publisere arrangementer, artikler eller annonser. Alt dette er systemer som vi i Enfinity utvikler i samråd med Morten. I tillegg til egenutviklede systemer finnes det også integrasjoner mot betalingsløsninger og eiendoms-apiér for å nevne noe.

Dette er tilgangsstyrt og krever en utrolig dynamikk og tilpassing for at så mange redaktører kan publisere sømløst. Det setter også store krav til hurtigminne (caching) og sømløs oppdatering av nettstedet kontinuerlig.

More Estate webside
Forsiden på More Estate: En god dynamisk miks av innhold, annonser og snarveier som engasjerer de besøkende.

 

Selvgjort er velgjort!

Å jobbe med Morten er energifyllt og til tider hektisk, men også givende. I kombinasjon med flere av våre andre kunder så får vi et innblikk og en kompetanse på flere områder, som alle våre kunder nyter godt av. Dagens internett enten det er ren fornøyelse eller business heller mer og mer over mot innholdsbaserte plattformer, være seg konseptspesifikke nettsider eller nettbutikker. Det er derfor vi i Enfinity ser på det som en kjempefordel å både kunne være gode på netthandel, integrasjoner og utvikling, men også tilretteleggere for innholdsartikler herfra til månen! Takk til Morten og alle våre andre kunder som vi i tidenes løp har samarbeidet med, så håper vi det blir mange flere år sammen inn i fremtiden.